Малий та середній бізнес ризикує втратити доступ до залізниці

Малому та середньому бізнесу майже нереально відправити та переправити свій вантаж в Україні. В той час як великі підприємства можуть оплачувати постійний абонемент і проштовхувати свої вантажі в потрібному напрямку, пише “Агро-Центр”.

Низький рівень доступності для бізнесу ключових інфраструктурних систем є однією з головних перешкод для розвитку малого і середнього бізнесу в Україні. Це зупиняє, також, іноземних інвесторів, які не хочуть співпрацювати з українськими підприємствами.

Уряду подобаються результати дерегуляції у сфері вантажних залізничних вагонів, можливим наступним кроком буде допустити приватну тягу до роботи на коліях “Укрзалізниці”.

Як зазначає прем’єр Гройсман в результаті дерегуляції вагонів, будуть зрівняні умови використання приватних вагонів і вагонів, що належать “Укрзалізниці”. Раніше вартість користування вагонами “Укрзалізниці” була штучно занижена. Це викликало збитки підприємства, корупцію і було перешкодою для розвитку приватного парку.

“Ми зараз над цим працюємо, щоб, можливо, залишити в тарифі інфраструктурну складову – щоб “Укрзалізниця” могла обслуговувати шляху, енергетику і нові будувати, а флот пересував б, так би мовити, за свої накладні витрати. Це наше зараз завдання, – сказав глава уряду.”

Проте, якщо поглянути на ситуацію з іншого боку, це виглядає як псевдо приватизація державної залізниці. Так, все “приватизоване”: вагони, тяга піде до приватних підприємств, а у державі залишаться лише величезні майнові комплекси та збиткові пасажирські перевезення, на утримання яких потрібно виділяти чималі кошти . Не варто, забувати про непогашені кредити минулих років та соціальні зобов’язання перед працівниками. Жодної компенсації держава не отримає.

В молочній продукції трьох виробників знайдено бактерії кишкової палички.

Навіть не озброєним оком, помітно що це варіант вкрай вигідний лише для кількох великих ФПГ. ФПГ які націлені на експорт сировини зможуть придбати не тільки свої вагонами, але й приватну тягу. При цьому малий та середній бізнес не матиме доступу до залізниці.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: