Заробіток в інтернеті: де фрилансерам шукати замовників

Багато спеціалістів були б щасливі хоч зараз перейти на фриланс. Але їх відлякує нерозуміння того, звідки брати роботу та як шукати потенційних замовників. фриланс перекладає на плечі людини всі питання розкрутки власного бренду, як професіонала. Якщо цим не займатися – прибуток у кінці місяця навряд чи вас порадує. 

Це на додаток до необхідності самостійно планувати робочий час, турбуватися про робоче обладнання, вести бухгалтерію… Не дивно, що люди продовжують працювати на одного роботодавця, а для пошуку випадкових прибутків використовують cайт B-P.com.ua.

Проте, насправді фрилансеру доступна величезна кількість джерел, де знайти замовлення. Приділяючи достатньо часу пошуку роботи – можна отримувати непогані прибутки.

Фриланс біржі vs сарафанне радіо

Золотим правилом фрилансера має бути “не уникай жодного каналу пошуку роботи”. Особливо це актуально для стартового періоду, коли портфоліо поки що недосконале, а постійних замовників – немає.

До найпопулярніших каналів пошуку роботи на фрилансі відносяться:

  1. фриланс-біржі. Це місця, де замовники залишають оголошення з пропозициями роботи, а фрилансери можуть запропонувати свої послуги. Мінус у подібних бірж один – висока конкуренція. Бажаючий багато, тому без портфоліо та напрацьованої репутації тут пробитися складно. Серед плюсів – багато роботи, є можливість зав’язати з замовником постійні робочі відносини та отримувати стабільний потік замовлень.
  2. Сайти з вакансіями, чати пошуку роботи в Telegram. На подібних ресурсах шукають не лише full time-працівників. Часто тут пропонують і часткову зайнятість, яка чудово підійде фрилансеру. Якщо сайт дозволяє фільтрувати вакансії, то навіть не прийдеться витрачати багато часу на їх перегляд.
  3. Соціальні мережі. Багато фрилансерів роблять собі ім’я, розкручуючи сторінки в соціальних мережах. Це гарний спосіб привернення уваги – адже потенційні клієнти одразу бачать портфоліо, можуть знайти вас просто під час веб-серфінгу. Напрацювавши певну репутацію – також легше підіймати розцінки. проте, майте на увазі, що вам прийдеться витрачати багато часу на створення контенту та запуск реклами в соцмережах. 
  4. Сарафанне радіо. Найбільш традиційний спосіб. Це коли один задоволений замовник радить контакти фрилансера своїм колегам, які приносять нові замовлення. Подібні зв’язки напрацьовуються з часом, адже спершу хтось має дізнатися про вашу якість роботи.

Також не забуваймо про рекламу на профільних ресурсах, місцевих сайтах і т.д.

Не бійтеся виходити на міжнародний ринок

З часом, кожен фрилансер стикається з проблемою: вільного часу більше немає, а заробітки хочеться підвищити. Існує кілька шляхів її рішення:

  • підвищити цінники;
  • найняти інших виконавців та перетворитися на агентство;
  • вийти на міжнародних замовників.

Перші два варіанти цілком непогані. Проте, лише третій дає величезну перспективу для зростання. Міжнародні замовники пропонують зовсім інший рівень оплати, матеріалів для роботи. А поклавши подібну роботу у своє портфоліо – можна кардинально підвищити прибутки й серед українських замовників.

Де шукати міжнародні проєкти – залежить від галузі, в якій працює фрилансер. Найбільшою популярністю серед широких спеціалістів користуються біржі Upwork та Fiverr. 

Для початку роботи важливо представити на акаунті якісне портфоліо, відповідати на максимум пропозицій роботи. Якщо є можливість – краще проплатити преміум-опції сайту, щоб отримати переваги перед конкурентами. Як і з українськими біржами, спершу прийдеться зробити собі ім’я. Проте, оплата приємно порадує.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: