“Яка безпека країни, коли кошик першої необхідності стає іноземним”, — нардеп про висновки засідання Комітету з Євроінтеграції
Вчора, 9 грудня в онлайн-режимі відбулося засідання Комітету з питань європейської інтеграції Верховної Ради України. На ньому розглядалася низка законопроєктів, в тому числі й законопроєкти №6155 та №6068 про основні засади торговельної діяльності харчовими продуктами та співпраці з ритейлом. Про результати засідання повідомив ініціатор обох законопроєктів нардеп Дмитро Соломчук у своєму Telegram-каналі.
Детальніше про це розповідає Агроцентр.
Що це за законопроєкти та в чому їхня важливість?
Законопроєкт №6155 – має на меті врегулювати відносини між виробниками, постачальниками харчових продуктів та торговими мережами. Він покликаний змінити національну харчову безпеку та нівелювати затримки виплат від великих торгових мереж для українських підприємців, що ставить їх в очевидно невигідні умови, на відміну від іноземних виробників.
Законопроєкт №6068 – покликаний підтримати українських підприємців та невеликих агровиробників з натуральною продукцією. Він дозволить фермерам потрапити зі своїми продуктами на полиці супермаркетів.
“Якщо простими словами, щоб українські супермаркети вчасно сплачували українським виробникам за поставлену продукцію, що дасть розвиток переробці та знизить вартість продуктів. Все-таки імпортованим молоком чи м’ясом сильно не наїсися і яка безпека країни, коли кошик першої необхідності стає іноземним?“, – розповів про свої ініціативи Дмитро Соломчук.
Що вирішили на Комітеті
Як повідомив нардеп, на засіданні було ухвалив висновок, що “законопроєкти суперечать цілям Угоди про асоціацію, фрагментарно і вибірково враховують положення права ЄС та потребують суттєвого доопрацювання“.
Дмитро Соломчук розповів, що він був здивований думкою Урядового офісу та заявами про те, що це не актуальне питання яке суперечить правам Євросоюзу.
“Здивувала мене думка Урядового офісу, представниця якого заявила, що це не на часі й це віддалена перспектива. А визг євроінтеграторів був таким, що ? ледь не задиміло))
Ініціатива суперечить правам ЄС, перспектива є передчасною і тд тп. Відповіді на запитання, що ми все-таки народні депутати України, урядовці України, експерти України та в першу чергу маємо підтримувати наших виробників, споживачів, не почув, на жаль!
Я також за Європейський союз та їх стандарти, але в першу чергу за СВОЇХ!“, – розповідає політик.
Він вважає, що поки Україна не є офіційним членом ЄС і навіть не кандидатом на вступ, то має право самостійно врегульовувати питання щодо власної внутрішньої торгівлі. Політик посилається на статтю 288 Договору про функціонування Європейського Союзу згідно з якою, навіть держави-члени ЄС вільні у виборі форм та методів імплементації директиви, тобто вільні у власному правовому регулюванні.
“І для всіх запеклих євроінтеграторів хочу нагадати якщо не знають, що відповідно до статті 288 Договору про функціонування Європейського Союзу “Директива є обов’язковою щодо результатів, якого необхідно досягти, для кожної держави-члена, якій адресовано, проте залишає національним органам влади вибір форми та засобів”. Отже, особливість директиви є те, що держави-члени вільні у виборі форм та методів імплементації директиви, тобто мають простір для власного правового регулювання!
А ми ще не члени і не навіть не кандидати. То якого милого не маємо права через ваш визг регулювати питання щодо власної внутрішньої торгівлі?
Боротьбу продовжуємо, українці мають виготовляти та споживати своє!”
Політик наголошує, українське законодавство в цій сфері потребує реформ, адже на сьогодні завдає істотної шкоди вітчизняним виробникам, зокрема сільськогосподарської продукції, а також кінцевим споживачам – покупцям у вигляді завищених цін на продукти харчування.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: