Фермери з Київщини вирощують органічну лохину та продають її через Фейсбук

Батько і син створили унікальний бізнес на Київщині – вони вирощують екологічно чисту ягоду та продають її виключно через соціальні мережі. Ягоди одразу з поля власноруч доставляють клієнтам, пише “Агро-Центр”.

Ярослав Мовчун – власник ягідної ферми “Озеряна”, що на Київщині. До того як зайнятися вирощуванням ягід Ярослав спробував себе в ролі ведучого прямих ефірів, smm-ника та піарника. Ідея зайнятися фермерським бізнесом виникла у батька Ярослава ще у 2010 році. На той момент чоловіки мали майстерню по ремонту машин та автомагазин. Вже тоді майбутні фермери розуміли, що сільськогосподарський бізнес один з найстабільніших напрямків:

“В цьому бізнесі легко бути гнучким. Люди завжди будуть їсти, а отже і робота буде завжди.”

Головним для відкриття ферми було знайти землю. Господарям було важливо аби земельна ділянка була чистою, мала хорошу логістику, доступ до води та комунікації. Так, у 2012 для ведення бізнесу обрали ділянку на якій 10 років нічого не вирощували.

Парламент ухвалив бюджету, що дискримінує фермерів

Ярослав відзначає, що розпочинати бізнес у цій сфері було не так вже й просто. Адже не було достатньо знань, доступу до новинок та якісного нетворкінгу:

“Починати було важко. Тому що починали ми без знань, без матеріальної бази, не було тематичних заходів де можна було б обмінятися досвідом з однодумцями та колегами. На той момент спеціалістів у цій галузі не було. Знайти спеціаліста і сьогодні удача.”

Особливої уваги заслуговує клієнтський сервіс ягідної ферми “Озеряна”. Своїх покупців власники ферми знаходять виключно через соціальні мережі. Фермери не використовують жодної іншої реклами та способів просування. 

Ягоди, одразу ж з грядок, потрапляють до споживачів. Ярослав власноруч розвозить свіжу продукцію покупцям. Він відзначає, що саме такий персоналізований підхід дозволяє краще розуміти своїх клієнтів:

“Я чотири роки розвожу ягоди сам. Я прекрасно знаю де і чим живуть мої клієнти та хто вони” 

Ферма постійно розвивається і зараз займає територію в 1,4 гектара. В цьому році розпочалася закладка нової для ферми ягоди – полуниці. В сезон на фермі працює в середньому 4 найманих робітники, це ті хто працює безпосередньо з ягодою. Працюють на фермі люди з навколишніх сіл, Ярослав зазначає, що це теж є унікальною рисою їхньої бізнес-моделі:

“Це сезонна робота. Платимо ми добре і вчасно. Платимо навіть більше ніж в Польщі.”

Ярослав наголошує, що фермерський бізнес – діло не з простих:

“Сільське господарство не пасивний бізнес. Цим треба жити – тут треба вмикатися. Максимально вмикатися. Коли ми розпочинали, ми на цьому ринку були єдині. Зараз з’являється конкуренція. І не завжди ця конкуренція чесна. Фермерство — це справа де виживе сильніший, або хитріший – як ми”

Сьогодні ферма продає ягоди як роздрібним покупцям так і підприємствам. Справа Ярослава та його батька — гарний приклад, як працюючи за покликом серця навіть з мінімальним бюджетом можна створити високоякісний бізнес.

Батьки були в шоці: молода сім’я тримає сучасну молочну ферму на Львівщині (фото)

Сімейний бізнес: молоде подружжя займається сільським туризмом на Миколаївщині

Корівник з кондиціонером: на Львівщині фермерки навчаються за канадською програмою (відео)

Kateryna Kovalchuk

Журналіст ресурсу news.agro-center. Актуальні та не банальні новини про сільське господарство та фермерство :)

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: