На фермі під Запоріжжям готують авторський чай (фото)

Наталя Квітка започаткувала справу, яка не лише приносить задоволення їй самій, а й дарує користь іншим. Сьогодні Наталя готує та продає авторські чаї з трав, які вирощує власноруч, пише “Агро-Центр”.

Цікавитися трав’яними чаями Наталя почала після того, як у 2008 році на одному з семінарів познайомилася з кримськими татарами, що побудували бізнес продаючи цілущі трави.

“В 2008 році я була учасницею Українсько-Канадського проекту. В рамках його роботи дізналася про справу кримських татар, які створили кооператив з виготовлення трав’яних чаїв. Я подумала, що ми маємо усі можливості аби в себе почати подібний бізнес. Перспективи в цього напрямку гарні”

— пригадує Наталя.

Українські села зникають через зменшення інвестицій (інфографіка)

Особливістю Наталчиного чаю є те, що трави для їх приготування вона вирощує самостійно на власному городі. Зараз у володіннях господині 25 соток на яких росте близько 20 видів рослин. Є серед них і всім відомі календула, м’ята, а є й зовсім незвичні — монарда, наприклад.

Спочатку це важко було назвати бізнесом, проте з часом чай ставав все більш популярним і в минулому році вирішили започаткували власний бренд “Cvit Kvit”. З розробкою брендування жінці допомагала дочка Надія, так бізнес перетворився на сімейну справу.

Єгипетська компанія побудує в Україні новий завод з виробництва добрив

Вирощувати, збирати та готувати чаї господині допомагає чоловік, дочка та навіть сусіди.

“Зараз це ще важко назвати серйозним бізнесом. Скоріше це хобі. Хобі яким хочеться ділитися з іншими”

— ділиться жінка.

Поживне молоко та користь для природи: на Закарпатті фермер тримає стадо буйволів (фото)

Перші клієнти почали знаходити “Cvit Kvit” після того, як Наталя почала брати участь у ярмарках та фестивалях. Презентувала свою продукцію жінка не лише у рідному Запоріжжі, а й у Дніпрі. Вже після перший “виходів у світ” чай почали брати для реалізації у декількох торгових точках.

“Перших клієнтів ми знаходили, коли брали участь у виставках та фестивалях. Там познайомилися і з першими торговими мережами, які запропонували співпрацю. Сьогодні наші чаї часто купують як сувеніри та навіть для корпоративних подарунків”

Зараз серед планів на майбутнє головним для Наталі є збільшення об’єму продукції. Жінка каже, що ринок трав на Україні є вільним і для розширення є дуже багато можливостей.

“Цього року ми завершили сезон ще 1 квітня. Хоча можна було працювати й весною і літом. Але наших ресурсів не вистачає. Тому, що ми працюємо лише з власноруч вирощеними травами й збираємо їх теж самостійно. Як можливість розширення ми бачимо створення обслуговуючих кооперативів або ж сімейних ферм, які б вирощували наші трави. Але для цього людей потрібно навчити правильно працювати з рослинами.”

Фермери з Київщини вирощують органічну лохину та продають її через Фейсбук

Трави – справжня пристрасть Наталії. Аби заготувати чай на своєму господарстві вона не використовує жодних хімікатів і застосовує лише ручну роботу.

“Зараз це справа для душі. Але це справа, яка заслуговує стати серйозним бізнесом. Я вірю, що час внесе свої корективи і ми досягнемо своїх цілей. Тому, що попит на нашу продукцію є – потрібно лише більше сировини”.

Для бренду – є важливим не втрачати свою марку та не розчаровувати власних клієнтів, тому працювати надалі планують добросовісно та як завжди якісно.

Підписуйтеся та слідкуйте за випусками програми “Ля Село”:

Kateryna Kovalchuk

Журналіст ресурсу news.agro-center. Актуальні та не банальні новини про сільське господарство та фермерство :)

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: