В Україні запрацювала перша “Медова біржа”

Одним з принципових питань для бджолярів є те, як продати мед за прийнятною і бажаною ціною. Пріоритетними, природно, є закордонні ринки, але для експорту своєї продукції потрібні величезні партії. Тому найчастіше бджолярі продають свою продукцію одинично або здають великим оптовикам. Інвестори з Німеччини, Гаррі Ремферт і Олександр Кандла, вирішили заснувати в Херсоні торговий майданчик для українських бджолярів – “Медова біржа”. Це інтернет-ресурс, який дозволяє встановити прямий зв’язок між пасічниками та експортерами, оптовиками, пише “Агро-Центр”, з посиланням на “АгроЮг”.

“3-4 тому вже були спроби створення подібної біржі, коли бджолярі своїми зусиллями намагалися створити якісь сайти, на яких можна було розміщувати оголошення про продаж меду. Але вони були не дуже успішні і не дуже популярні, тому що для того, щоб створити такого роду сайт потрібні значні капіталовкладення, а після маркетингова підтримка: розкрутка сайту, певна команда, яка його б підтримувала, обслуговувала – модератори, адміністратори, менеджери по роботі з клієнтами і т.д. Ми захотіли цю ідею розвинути і запропонувати її всім українським бджолярам”,

— говорить директор компанії Олександр Фабро.

Безкоштовні саджанці: держава повертає гроші фермерам за горіхи

Він позначив, що сучасні тенденції в світі поступово рухаються в бік диджиталізації – це цифрові технології, торгівля і надання послуг через інтернет.

“Фізичний взаємодії між пасічниками не відбувається по всій Україні. А хотілося, щоб це була якась загальна одна платформа”,

— акцентує Фабро.

Шашлик для українців значно подорожчав

На сайті “Медова біржа” пасічники можуть розміщувати оголошення про продаж меду, інвентарю та інших продуктів бджільництва. У свою чергу, оголошення бачать всі, хто зареєстрований на цій платформі: інші бджолярі, оптовики, заготівельник. Фабро зазначає, що ресурс є інтернет-аукціоном, де можуть відбуватися торги. Також даний сайт допомагає пасічнику формувати гідну і чесну ціну для своєї продукції.

“Зараз ціна на мед формується хаотично – хто кому скільки запропонував. В одному регіоні одна ціна, в іншому регіоні – інша. А оптовики демпінгують цінами. Ця платформа дозволяє врегулювати ціноутворення, вона показує середню ціну – за скільки купують мед і за скільки пропонують. Крім цього, система будує графік по сортам за певний період. Таким чином, всі учасники ринку, і бджолярі, і оптовики, і заготівельник бачать яка реальна ціна, незалежно від того, хто як торгується. І чим більше бджолярів зареєстровані в системі і продають, тим більше точно система показує цю середню ціну”,

— стверджує директор компанії.

Потужна британська компанія виходить на український ринок

Спостерігати за свої лотом і відстежувати всі дії з ним пасічник можна перебуваючи де завгодно. Система відправляє повідомлення про будь-які дії щодо лота.

“Є також перевага для експортерів. Експортер бажає купити партію меду, наприклад 20 тонн, і він повинен обдзвонювати дрібних постачальників або бджолярів. Ця система дозволяє дати йому заявку: який мед потрібен, в якій кількості і в якому регіоні. І система розсилає всім бджолярам з цього регіону дане повідомлення. Тобто, навіть не виставляючи свій мед на продаж, в будь-який період року пасічники можуть отримувати від системи ці сповіщення”,

— розповідає Фабро.

У майбутньому компанія також хоче розвинути освітню платформу – відео-блоги, презентації по тому, як правильно вирощувати, містити пасіку, качати мед і т.д.

“Індекс вареника” в Україні б’є рекорди

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: